rondreis-thailand.reismee.nl

Week 3

Ook de 3e week is weer voorbij gevlogen! Nog maar 1 week te gaan. Dit was opnieuw een hele diverse week; lesgeven, tempels, Bangkok, weeshuis en verjaardagen.

De Thaise vakantie is afgelopen en we begonnen deze week met het lesgeven op een basisschool. Hier hebben we eerst een voorstelrondje gedaan, waarna we in kleine groepjes de kinderen Engels hebben geleerd. Wat ons op viel is dat iedereen in Thailand en gewone (lange) naam heeft, en daarnaast een (korte) nickname. Ook is er op de Thaise scholen veel meer discipline dan in Nederland. Als een leerling namelijk langs een leraar loopt, loopt hij met een gebogen rug langs. Na het lesgeven zijn we langs een tempel gegaan en voor de laatste keer zijn we naar het regenwoud gegaan waar we opnieuw een trekking gedaan hebben van 2 uur.

Dinsdag was de verjaardag van een meisje uit de groep en stond vooral in het teken van reizen. Aan het einde van de dag hebben we ook een Thaise massage gekregen (erg lekker, maar ook wel pijnlijk hahah).

Woensdag zijn we naar een weeshuis gegaan. De dag begon hier met het ontbijt, waarna we spelletjes aan de kinderen hebben gegeven. Vervolgend hebben we deze spelletjes met ze gespeeld. Ik had zelf ballonnen meegenomen en dit vonden ze een van de leukste dingen! Na het weeshuis zijn we naar een museum geweest waar we verschillende dingen over Thaise historie geleerd hebben.

Donderdag was het opnieuw feest, want het was mijn 18e verjaardag! We hebben een koninklijke tempel bezocht, waar een monk ons het een en ander heeft geleerd over het boeddhisme. Ook zijn we gezegend door deze monk. Na de tempel zijn we op weg gegaan naar Bangkok! In Bangkok zijn we naar de beroemde tempel of dawn gegaan, zijn we naar verschillende markten geweest, zijn langs het royal palace geweest en hebben een boottocht gemaakt. Ook zijn we nog naar China Town geweest.

Gisteren zijn we aangekomen in Hua Hin. Hier hebben we vandaag een dag vrije tijd die wij gaan besteden aan het strand! Deze week zullen we nog verder naar het zuiden gaan, om woensdag de boot naar koh samui te nemen!

Karin

Bouwe, jij kunt niet meer stuk: op je 18e verjaardag gezegend door een monnik in een koninklijke tempel!
Veel plezier tijdens je laatste week. Denk je al aan bijboeken...?! Of mis je Epe al...?! -:)

Inge

A never tot be forgotten experience! Veel plezier voor je laatste week.

Kevin, Lieke, Lia, Elle - team VW

Tof verhaal weer Bouwe. En wat gaaf dat je bent gezegend door een monnik op je 18de verjaardag! Heel speciaal. Heel veel plezier nog tijdens de laatste daagjes.

Inge

Aan alles komt een eind.... Soms is dat fijn en soms is dat jammer. Maar ik denk dat je het ook weer heerlijk vindt om thuis lekker op de bank te liggen en na te genieten van je prachtige reis.
Ik hoop je op Schiphol te zien en te kijken of dat zeer witte kleurtje van je lekker bruin is geworden!
Tot gauw.